Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
elindjurinspektörerna

har ni sett djurinspektörerna på tv ? .jag förstår att en del missköter sina djur men något ligger säker bakom var för det har blivit så .varför inte hjälpa i stället för å själpa .dom som jobbar på länstyrelsen är några konstiga personer , dom tycke r säkert att makt får dom å må bra äter tårta varje fredag för att fira  hur många dom har satt ditt . jag vet en som fick faktura på 73000 för do omhänder tog 3 hundar som måde bra men ägaren blev sjuk å kunde inte rasta dom . hoppas det blir ett pr ogram om vad hände sen .till sist alla ni som ringer å anmäler varför  inte erbjuda er hjälp och flytta djuren eller sköta djuren ( hundar katter grisar kossor hästar eller va det nu e för djur )vi ska väl hjälpas åt . djurinspektörerna tänker inte s å för dom e bara ute efter å trycka ner dom i skiten   
2014-03-08 13:10
FörfattareSvarDatum
pellemania Sv: djurinspektörerna

Jag tycker det är ett bra program.dom är djurens räddare och skyddar försvarslösa djur från plågade. Se bara på först med brutet ben eller den döda alpackan. Nej bara djurskyddsinspektörer borde få ha djur då dom vet hur djur ska skötas 
2014-03-08 15:44
elin Sv: djurinspektörerna

lite ironi va 
2014-03-08 16:21
veteran Sv: djurinspektörerna

dom har en makalös erfarenhet av djur, undrar vilken skola de studerat  vid,
kan det vara veganskolan månne. 
2014-03-08 20:19
lanbrukare Sv: djurinspektörerna

EN del är, för att inte säga det mesta ser självförvållat ut.Kommunerna hade tidigare ansvar för detta.I såfall måste det sett hemst ut på gårdarna och deras djur.För inte var det ett sådant ifrågasättande av dessa kontroller och kontrollanter.Det ty cks vara någon slags prestige med djurskyddsinspektörs arbete.  
2014-03-09 08:05
boris Sv: djurinspektörerna

om vi hade utlänska djurinspektörer så hade det set väre ut för dom har inga sådana regler som vi . dom får många djur i en liten box . transportera dom i flera dyngn slakta utan bedövning osv 
2014-03-09 08:16
eco-kalle Sv: djurinspektörerna

djurskyddsinspektörerna,har sett dem,håller fullständigt med,är någon konstig dubbelmoral,men de är ok köpa in kött som har varit utsatta för vad som helst ,tex gmo-foder hormonbehandlade,&i vissa fall förekommit självdöda dj blir slaktade,finns säke rt de bästa eco uppfödda dj där också men de kommer knappast hit för prislappen fel,en sak är säker de kommer hit kött som inte föds upp godtagbart enl svensk djurskyddslag,tänk på de ni som köper billigt importkött,är de typ hundmat ni stoppar i er  , el de är mer noga vad hundarna som egentligen är asätare stoppar i sig än vi människor,       
2014-03-09 10:54
pellemania Sv: djurinspektörerna

Men dom bezitter en otroligt hög kunskap vad jag kan tyda av programmet. Jag tror att om alla bönder och djurägare i stan tvingades gå i deras skola och lära sig djurhållning då sulle vi inte behöva ha någon djurskyddslag i Sverige. Dom vet vad dom s ysslar med. Uniformer, komradio, kängor som värsta komandosoldater från USA. Liten miss att dom inte åker hummer istället för opel. Länsstyrelsen i skåne har för låga bilanslag. Tror dom tar ut för lite betalt av lantbrukare när dom kommer på oannons erat besök.  Fikar gör dom också, på arbetstid.   
2014-03-10 17:47
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.