Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
magnus john deere

hejsan ... återkommer om min john deere  2030 -74 års modell. 
 har  konstaterat att kraftuttaget konstant är igång ... tips och råd om hur man går tillväga för att åtgärda problemet vore jag tacksam över ..... är det ett stort ingrepp eller går det  ganska enkelt.
  
2011-05-14 09:02
FörfattareSvarDatum
Bengt Sv: john deere

Det är ett stort ingrepp att renovera kraftuttagskopplingen, hytt av demontera växellåda från bakaxel osv. 
2011-05-14 14:45
arne Sv: john deere

Beror på om det verkligen driver hela tiden eller bara snurrar med. På dessa taktorer sitter en broms i bakaxelhuset som ska hålla axeln still när det är avstängt. Den blir utsliten med tiden, ingen enkel sak att reparera den heller, men det går ju a tt leva med. En enkel sak man kan göra är att sätta på en utvändig bromsskiva på axeltappen som man kan bromsa på något sätt, en duktig smed löser detta.  
2011-05-18 22:17
magnus Sv: john deere

hej 
 enligt min granne som har en john deere oxå ... ska de gå att lossa kåpan ovanför växelspakarna och komma in den vägen .... ska tydligen vara någon sorts gaffel som enligt honopm kan ha gått av  ...... känns detta igen ?????
 
2011-05-23 15:51
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.