Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
AlexandraDjuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

Nödslakt idag är som att skänka bort djuren & för en redan ansträngd ekonomi kan detta bli konkurs för många djurägare.Regeringen påtalat att de bör bli lättnader i reglerna .Jordbruksverket flaggar för lättnader i reglerna påtalat det för länsstyrel sens djurskydd .de säger NEJ! hur länge ska (dessa dj 'råttor'ursäkta uttrycket) bestämma alldeles för mycket är detta helt ok?

  
2018-10-12 07:25
FörfattareSvarDatum
F.D.Nötdjuräg are Sv: Djuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

Du har alldeles rätt.Den situation som har uppstått är länstyrelser och andra mynigheters fel.Att slakten införde slaktkö borde kräfts tillsånd. För att kunna hantera en slaktkö krävs på gårdsnivå att foderplaneringen är planerad året före det införs .Därför är situationen som den är idag.Rätta mig om jag tänker fel.  
2018-10-12 18:40
Gulliver Sv: Djuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

Värst är slakteriernas beteende. De flesta har ökat slaktkapaciteten, ändå krackelerar köerna, med förskjuten hämtning.  
2018-10-21 19:21
luve Sv: Djuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

värst är Länsstyrelsens djurskydd, verkar inte populärea någonstans inte ens i deras eget hus  ,lynniga med för mycket makt ,  
2018-11-10 07:11
Gulliver Sv: Djuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

LST kan dra åt helvete 
2018-11-19 18:26
månskensbonde Sv: Djuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

enkelbiljet till mars elr råvara till HVO diesel ,är bra för LST, 
2018-11-28 11:27
Ben Sv: Djuren ute längre i år kan förhindra nödslakt.

God dag, Jag är student och jag behövde betala för mina studieavgifter, jag försökte söka efter ett personligt lån men utan framgång tills en nära vän till mig presenterade mig för en långivare som hjälpte henne att samla in pengar för ett företag. J ag kontaktade Mr Ben för en låneansökan på 5 000 USD och till min största överraskning fick jag ett lån idag. Jag är väldigt upphetsad och jag vill uppmana den som är intresserad av att få ett lån att vänligen kontakta Ben genom att använda hans e-po stadress för ett lån ansökan: benuk010@gmail.com Herr Ben erbjuder alla typer av lån och de är bäst i utlåning. E-post Ben för ett lån idag: benuk010@gmail.com Tack Ben...  
2019-08-08 12:13
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.