Lantbruk | Skogsbruk | Övrigt
Sök i forumet:
FörfattareFrågaDatum
Ny deltagareSkogsplantering

Jag planerar avverka ca 5 ha under hösten. Sen kommer ju skogsvårdsåtgärderna. Jag planerar markbereda och sedan plantera gran snarast möjligt (i vår).
Marken ligger i Sörmland.
- Vilken kostnad/ha kan jag räkna med för markberedning?
- Räknar med  att sätta 2500 plantor (täckrot) per ha, men eftersom jag inte har tiden att göra allt själv kommer jag att försöka leja bort del av planteringsarbetet; vad kostar plantorna/st och vad är rimligt pris för lejd plantering? 
  
2007-10-03 17:07
FörfattareSvarDatum
Lainde Sv: Skogsplantering

Markberedningen ser du naturligvis till att klämma virkesuppköparen på,,, gratis!.
Annars så kostar den allt mellan 1500 - 3000:-/ha beroende på obj.
Täckrot/gran ligger på runt 1-1.25:- st, och planteringskostnaden på ungefär lika mycket,,, alltså  ca 2-2.50:- per planta.
Den bästa arbetsförtjänsten i eget skogsbruk är alltså att plantera själv.  
2007-10-03 17:07
Peter Sv: Skogsplantering

Kan man inte tänka sig att skippa markberedningen och sätta barrot i stället ca 4-5 kr plantan, planterat och klart? Groten flisas. 
 
2007-10-03 17:07
Skogsola Sv: Skogsplantering

Barrotsplantering med manuell markberedning är endast lämplig som straffarbete åt svårt förhärdade brottslingar.
Är det 5 ha sammanhängande så blir inte marberedningen så dyr.
 
2007-10-03 17:07
Peter den förste Sv: Skogsplantering

Alltså, skippa markberedningen och plantera barrot direkt efter avverkning då marken ser ut som en dåligt plöjd åker. Har fungerat för mig.(södra Sverige). 
 
2007-10-03 17:08
hobbybonde Sv: Skogsplantering

inte så dumt jag hag har provat det ochså 
 
2007-10-03 17:08
billigt e... Sv: Skogsplantering

Kolla möjligheten att få markberedning gratis eller med netto genom att bryta stubbarna. Plantera har annars ja allri förstått att man gör tätare än slutavverkningsförband, däremellan kommer de alltid nå självt om markberedning e gjord. I värtsa fall  får man gå o bryta lite sälgkvist o stickla i luckorna... 
  
2007-10-03 17:09
hobbybonde Sv: Skogsplantering

låter som rimliga priser.
barrot då?det dubbla?  
2007-10-03 17:09
Michel Sv: Skogsplantering

lån erbjuda
erbjudande om utlåning pengar till någon person i behov av en summa pengar av 40.000 SEK till 7.000.000 SEK.
Kontakta mig om du är i nöd.
E-post: bernardmichel925@gmail.com 
2016-09-13 17:19
elijah roland Sv: Skogsplantering

Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 2%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudand e är 1 000,00 till valfri lånebelopp. Jag är certifierad, registrerad och legit långivare. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få det här lånet, kontakta mig för mer information om låneprocessen, behandla lånevillkoren och hur lånet  överförs till dig. Jag behöver ditt brådskande svar om du är intresserad.  
2018-01-04 13:25
Dino Marco Sv: Skogsplantering

Γεια σας Αγαπητοί φίλοι,

   Χρειάζεστε ένα δάνειο &# 947;ια να ξεκινήσετε μια επιχείρηση και να πληρώσετ ;ε τους λογαριασμούς σας ή για να χρηματοδοτήσετ&# 949; το έργο σας; έχετε σκεφτεί πώς μπορείτε να επεκτ&# 949;ίνετε την επιχείρησή σας και να την πάρετε σε έν 45; νέο επίπεδο όπου μπορείτε να ενισχύσετε το εισό ;δημά σας; αν ναι τότε εδώ είναι η σωστή λύση για εσ  40;ς σήμερα, διότι η διοίκηση της Dino Marco Lenders Plc είναι πρόθυμη  να σας προσφέρει την οικονομική υποστήριξη που &# 963;ας αξίζει, επικοινωνήστε μαζί μας στο: dinomarcolenders220@gmail.com για   49;ύκολο και αξιόπιστο δάνειο, προσφέρουμε τα δάνε ια μας με επιτόκιο 2% σε ιδιώτες και εταιρείες που ` 7;ρειάζονται οικονομική υποστήριξη ..... Η υποστήρι_ 8;ή σας είναι η μέριμνά μας.  
2018-02-08 03:09
Dino Marco Sv: Skogsplantering

Γεια σας Αγαπητοί φίλοι,

   Χρειάζεστε ένα δάνειο &# 947;ια να ξεκινήσετε μια επιχείρηση και να πληρώσετ ;ε τους λογαριασμούς σας ή για να χρηματοδοτήσετ&# 949; το έργο σας; έχετε σκεφτεί πώς μπορείτε να επεκτ&# 949;ίνετε την επιχείρησή σας και να την πάρετε σε έν 45; νέο επίπεδο όπου μπορείτε να ενισχύσετε το εισό ;δημά σας; αν ναι τότε εδώ είναι η σωστή λύση για εσ  40;ς σήμερα, διότι η διοίκηση της Dino Marco Lenders Plc είναι πρόθυμη  να σας προσφέρει την οικονομική υποστήριξη που &# 963;ας αξίζει, επικοινωνήστε μαζί μας στο: dinomarcolenders220@gmail.com για   49;ύκολο και αξιόπιστο δάνειο, προσφέρουμε τα δάνε ια μας με επιτόκιο 2% σε ιδιώτες και εταιρείες που ` 7;ρειάζονται οικονομική υποστήριξη ..... Η υποστήρι_ 8;ή σας είναι η μέριμνά μας.  
2018-02-08 03:10
ALEXANDER Sv: Skogsplantering

o organizație de credite certificată care oferă împrumut persoanelor fizice și cooperează
organismele care au nevoie de împrumut pentru întreprinderi de mici dimensiuni, investiții personale cu
o rată a dobânzii d e 3%. Franciza noastră include local și internațional
împrumuturi pentru persoane din întreaga lume. De asemenea, operează prin intermediul contului online
transferul la nivel global. Cuvântul nostru de ceas este onestitate 5 7;i încredere. Pentru mai multe informații
sau anchete Vă rugăm să ne contactați prin intermediul assurancefinanceloan@yahoo.com  
2019-01-23 14:08
findlay Sv: Skogsplantering

We are project funder with our cutting edge and group capital fund we can finance your signatory projects and help you to enhance your business plan, our financial instrument can be used for purchase of good from any manufacturer irrespective of loca tion.   

We can help facilitate the financial service bank instrument SBLC /BG, We remain the best financial consulting company with years of experience in the international and local finance market. 

We have become the hallmark of excellent se rvice in this industry with trusted and genuine FCA registered SBLC Providers who have truly succeeded in creating significant value for all clients and brokers involved in leasing or purchasing sblc.

DESCRIPTION OF INSTRUMENT:
1. Instrument: Ban k Guarantee {BG} /StandBy Letter of Credit{SBLC} (Appendix A)2. Total Face Value: Eur/USD 1M{Minimum} to Eur/USD 10B{Maximum}3. Issuing Bank: AAA Rated Bank (Prime Bank).4. Age: One Year and One Day5. Leasing Price: 4% + 2%    Purchase Price : 32% +  2%6. Delivery: S.W.I.F.T MT-7607. Payment: MT103 (TT/WT)8. Hard Copy: Bonded Courier Service
We specialize in Bank Guarantee lease and sales.
Contact us for more details.
Contact Email: info.wdbfinanceplc@gmail.com
Skype  info.wdbfinanceplc
Name   Findlay Graham.  
2019-10-16 19:40
Bill Johnson Sv: Skogsplantering

Getting a legitimate loan have always been a huge problem To clients who have financial problem and need solution to it. The issue of credit and collateral are something that clients are always worried about when seeking a loan from a legitimate lend er. But.. we have made that difference in the lending industry. We can arrange for a loan from the range of $5,000.00 USD to $500,000.000.00 USD as low as 3%interest Kindly respond immediately to this email: billjohnson.loanfirm011@gmail.com

Our S ervices Include the Following:

Debt Consolidation

Second Mortgage

Business Loans

Personal Loans

International Loans

Loan for any kinds

Family loan
we fund small scale loan firm, intermediaries, small scale financial institutions  for we have unlimited capital. For further details to go about procuring a loan contact us, contact us WhatsApp +27653716382 contact us, Kindly respond immediately to this email: billjohnson.loanfirm011@gmail.com


Mr Bill Johnson  
2021-03-16 14:09
Welty Jeffrey Sv: Skogsplantering

MARTINS HACKERS have special cash HACKED ATM CARDS for you to meet up with those needs of yours and also start up your own business. Our HACKED ATM CARDS can be used to withdraw cash at any ATM MACHINES or swipe, stores and POS. Our cards daily withd rawal limit depending on the card balance you order. You can make from $100,000 to $1,000,000.00 In USD ,POUNDS AND EUROS, with our HACKED Programmed card. Contact us today for your own order at : martinshackers22@gmail.com  
2022-12-15 10:41
Skriv svar
Namn:
Meddelande:
Ange summan av 1+1:  (spamskydd)
Startsida | Avancerad sökning | Regler | Gå till lantbruksnet.se
Här kan du ställa frågor, om allt som har med lantbruk och skogsbruk att göra och få svar av andra läsare.
OBS! Endast ämnen som har anknytning till lantbruk och skogsbruk.